Oslo

Oslo było naszym pierwszym przystankiem podczas skandynawskiego wojażu. I już tego pierwszego dnia okazało się, że za ambitnie zaplanowałam wycieczkę. Na szczęście nastawieni byliśmy przede wszystkim na skandynawskie widoki, więc specjalnie nie żałowaliśmy, że mimo iż nie zobaczyliśmy wszystkiego, musimy jechać dalej.

Park Rzeźb Gustava Vigelanda

Zwiedzanie rozpoczęliśmy od spaceru w kierunku Pałacu Królewskiego, Parlamentu i Ratusza. Następnie przeprawa promikiem na półwysep Bygdøy, gdzie znajduje się 5 muzeów poświęconych głównie żegludze (w wielkim uproszczeniu, bo najwięcej czasu spędziliśmy w muzeum wsi). Nie udało nam się wejść do wszystkich – było dosyć późno kiedy przybyliśmy na wyspę, więc można uznać, że zwyczajnie się spóźniliśmy.

Kolejnym punktem był Park Vigelanda, który polecam każdemu wybierającemu się do Osło. Można pominąć muzea, skocznię narciarską, wszystko można pominąć, ale nie ten park. Co w nim takiego wyjątkowego? Kilkadziesiąt rzeźb, obok którym nie sposób przejść obojętnie. Interpretację pozostawiam Wam, w galerii spora prezentacja tego, co możecie obejrzeć na miejscu.

ATRAKCJE OSLO

Lillehammer

Lillehammer to skocznia narciarska, tylko i aż skocznia. Cała atrakcją jest wjazd kolejką na jej szczyt, wpisanie się do książki pamiątkowej i zejście pieszo na dół. Po drodze można jednak zatrzymać się przy torze bobslejowym i zafundować sobie przejażdżkę. Z naszej piątki zdecydowali się na to tylko Bob i Monika B., czego zazdrościliśmy im do końca wspólnej podróży.

Trondheim

Trondheim jak większość skandynawskich miasteczek jest nieduże i można je obejść pieszo w kilka godzin (a przynajmniej atrakcje turystyczne, bo obchodzić granic miasta nie próbowaliśmy 🙂 ). Fajnie zrewitalizowany port z nowoczesnymi apartamentami przy brzegu, duży wybór pubów i restauracji, ciekawostka w postaci windy dla rowerów i malownicze spichlerze nad kanałem, które przepięknie prezentują się z mostu Gamle Bybro. W Trondheim jest uroczo.